Μ'αυτά και μ'αυτά φτάσαμε στο έκτο μέρος του αφιερώματος στα παλαιότερα ροκ συγκροτήματα της πρωτεύουσας του "Ο,τινανιστάν"(sic)(a.k.a. Πρέβεζα). Θέλω ειλικρινά να σε ευχαριστήσω για την απίστευτη και-αλήθεια σου λέω-απρόσμενη ανταπόκριση που επέδειξες! Η παρούσα ανάρτηση είναι σημαντική, τόσο για το σχήμα που φιλοξενεί, όσο, βέβαια, και για το γεγονός ότι "ανεβαίνει" σε ένα κομβικό σημείο του αφιερώματος. Εννοώ πως τελειώσαν τα γκρούπς και αρχίζουν, από το επόμενο κιόλας "post" αφηγήσεις-μαρτυρίες ανθρώπων που αν και δεν υπήρξαν μουσικοί, ωστόσο στήριξαν τη Σκηνή αποτελώντας οι ίδιοι ουσιαστικό και ζωτικό μέρος της!
Το σχήμα που κλείνει τον τρέχοντα κύκλο,λοιπόν, αποτελεί αληθινά ξεχωριστή περίπτωση. Πρόκειται για ένα σχήμα, το οποίο, είμαι πεπεισμένος, πως, με την ποιότητα που διέκρινε τις συνθέσεις και τους τόσο βιωματικούς και σπαρακτικούς τους στίχους, θα μπορούσε να χαράξει μια πορεία εφάμιλλη των πανκ συγκροτημάτων των ελληνικών 80s...
Είναι οι Ρέζους Αρνητικό και ο λόγος στο φίλο Δημήτρη Μαργαρίτη, πολυοργανίστα της μπάντας και ευγενέστερη φυσιογνωμία ολόκληρης της σκηνής!
1. Πότε δημιουργηθήκατε και ποια ήταν τα αρχικά μέλη; Προϋπήρχε φιλία μεταξύ σας;
Το σχήμα δημιουργήθηκε το καλοκαίρι του 1996, από τον
Νίκο Σαμιώτη στην κιθάρα και την φωνή
και εμένα στην κιθάρα, το μπάσο και τα τύμπανα για τις ηχογραφήσεις των Demo. Τα υπόλοιπα μέλη που συμμετείχαν στο
συγκρότημα, κατά διαστήματα για τις ανάγκες των live, ήταν ο Κωνσταντίνος Μαργαρίτης στο
μπάσο(πλέον παίζει jazz κιθάρα με βάση του το Βερολίνο), ο Γιώργος Φαγογένης
στο μπάσο, ο Άρης Τσόλκας στα τύμπανα, ο Τάσος
Σολδάτος στα τύμπανα και ο Μάκης Σπεντζάρης στην κιθάρα. Με αρκετά από
τα παιδιά προϋπήρχε φιλία. Εκείνο το διάστημα
η μουσική ήταν ένα μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας μας, έτσι δεν θα ήταν εύκολο να περνάμε ώρες με
ανθρώπους, που δεν μιλάγαμε την ίδια γλώσσα.
2. Πώς προέκυψε το όνομα;
Βράδυ προέκυψε,
μάλλον ξημέρωμα, μετά από ατελείωτες κουβέντες … καμιά εβδομάδα πριν είχε
αποφασιστεί η δημιουργία της μπάντας..και αφού τα είχαμε βρει όλα.. για το που
θα κινηθεί η μπάντα δλδ, το περιεχόμενο των στίχων και άλλα τέτοια, έπρεπε να
βρούμε και ένα όνομα, έτσι καταλήξαμε στο
«ρέζους αρνητικό».
Τώρα το γιατί είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.
Νομίζω πως αργότερα το 2000 περίπου εμφανίστηκε μια μπάντα
με το ίδιο όνομα αλλά σε πιο ροκ φόρμες.
3. Πού κάνατε πρόβες;
Είχαμε διαμορφώσει μια αποθήκη σε προβάδικο. Δεν ήταν
μεγάλη αλλά την δουλειά της την έκανε. Όταν δεν την χρησιμοποιούσαμε, την
διαθέταμε σε άλλες μπάντες. Οι
ηχογραφήσεις των demo
έγιναν
στο studio
ηχογραφήσεων
του Γιώργου Κυπριωτέλη, respect στον Γιώργο , τον –Godfather- του ηχογραφημένου υλικού της
ροκ σκηνής της Πρέβεζας.
4. Ποιος ήταν ο στόχος σας; Μόνο διασκευές και αν
προκύψει δικό σας υλικό, ή εξαρχής στοχεύατε στο να γράψετε δικά σας τραγούδια;
Δεν είχαμε κάποιο συγκεκριμένο στόχο, παίζαμε μόνο για
την μουσική, για το feeling,
την πώρωση. Με τον Νίκο κάναμε πολύ παρέα και έτσι προέκυψε η δημιουργία του συγκροτήματος. Θέλαμε να
ακούμε τις ιδέες μας και να μας αρέσει το αποτέλεσμα, αν αυτό το λες στόχο.
Χρειάζεται υπομονή και ψάξιμο για να βρεις τον ήχο που σε καλύπτει, να ξέρεις
πως θέλεις να ακούγεσαι και να μην
συμβιβάζεσαι. Αυτό κάναμε.
Τα τραγούδια των Ρέζους Αρνητικό μιλούσαν για
όσα μας απασχολούσαν εκείνη την περίοδο. Ο Νίκος έγραφε τους στίχους,
επίκαιροι και αγέραστοι.
5. Επιρροές; (μουσικές, πολιτικές, κοινωνικές)
Υπήρξαν Punk, Rock και Metal επιρροές, όσον αφορά τον ήχο..Κατά τα
άλλα ήταν μια δράση και ταυτόχρονα αντίδραση σε όσα επιδρούσαν στην προσωπική
μας σφαίρα, κοινωνικοπολιτικά και ατομικά.
6. Πού κάνατε Live;
Η βασική σύνθεσή μας –των δύο ατόμων- δεν ευνοούσε τα συχνά live, παρόλα αυτά, όπου μας καλούσαν, δεν
χάναμε την ευκαιρία, να «πούμε» ότι είχαμε να «πούμε». Είχαμε αρκετούς φίλους-
μέλη έκτακτης συμμετοχής που πάντα έβαζαν πλάτη ή στην δική μας περίπτωση
πένα. Έτσι τελικά παίξαμε σε διάφορα
μέρη της Πρέβεζας, όπως στα Λουτρά (ναι,τότε ήταν ροκάδικο),στη Noname, στο
Παρασκήνιο, στο Zενιθ,
στο Soho στο
κάστρο του Παντοκράτορα και σε μερικά ακόμη.
7. Υπήρχε αλληλεπίδραση με τις υπόλοιπες μπάντες; Γενικά,
υπό οποιαδήποτε έννοια, υπήρχε Σκηνή;
Στα πλαίσια της ροκ σκηνής που είχε διαμορφωθεί γενικά
στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο, υπήρχε στα μέτρα της Πρέβεζας μια αντίστοιχη
σκηνή. Στην πόλη τότε παίζαν καμιά δεκαριά μπάντες, με μερικές από αυτές κάναμε
κοινά live
και
συμμετείχαμε σε festival. Κάποιες
που θυμάμαι είναι οι δραπέτες, οι wild weasels, red
motor toy, οι λέφτεροι, οι ελεύθερη βούληση, οι ιαχές,
και οι sweet
leaf. Να
σημειώσω ότι η δημιουργία των Ρέζους Αρνητικό έγινε μετά την διάλυση των
Ρωγμών, που έπαιζα τύμπανα. Ενώ στα demo των ρέζους έχουν συμμετάσχει
μουσικοί των πιο πάνω συγκροτημάτων, όπως ο Γιώργος Τασιούλας (Ρωγμές), ο
Βασίλης Γεωργίου (Ρωγμες, f-olikon) , ο Αποστόλης Παππουτσάκης (Δραπέτες),
και ο Γιώργος Κυπριωτέλης.
8. Πόσο εύκολο, ή δύσκολο, αυτονόητο, ή μη ήταν να
παίξεις Rock’n’Roll στην
Πρέβεζα πριν από είκοσι χρόνια;
Για κάποιον που παίζει μουσική, είναι αυτονόητο ότι όπου
και να βρίσκεται θα παίξει μουσική και θα το κάνει κάτω από οποιεσδήποτε
συνθήκες. Σίγουρα το να παίζεις πανκ-μεταλ ελληνόφωνο στην Πρέβεζα το 1996 δεν
ήταν ευρείας αποδοχής, ήταν μάλλον σαν να προσπαθήσεις να παίξεις πανκ-μεταλ
ελληνόφωνο στην Πρέβεζα του 2016. Πάντως περνάγαμε καλά και έτσι και αλλιώς δεν
κάναμε ποτέ τίποτα για την αποδοχή.
9. Πώς και πότε
επήλθε το τέλος της πορείας σας;
Ήταν η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων για εκείνη την
ηλικία, αφού το τέλος της πορείας μας ήρθε μαζί με τις αλλαγές στην
καθημερινότητα μας δηλ. σπουδές, στρατός
κ.ο.κ
10. Πιστεύετε πως έμεινε κάτι από εκείνη τη γενιά;
Σκαλίζοντας το παρελθόν πιστεύω ότι τα demo που
γράψαμε δεν ήταν μόνο ήχοι σε ταινία ήταν κάτι πολύ παραπάνω. Ήταν παρέα και
φίλοι, ήταν αλληλεπίδραση, ουσία και αμεσότητα, ειλικρίνεια και αγάπη για αυτό
που κάναμε. Έχω και μια ενδόμυχη ελπίδα ότι παίζουν ακόμη, που και που σε παλιά
κασετόφωνα.
11. Τώρα ασχολείστε με οποιονδήποτε τρόπο με τη μουσική;
Και ο Νίκος και εγώ δεν σταματήσαμε ποτέ να γράφουμε και
να παίζουμε μουσική αυτά τα χρόνια, ο καθένας, όμως, στην πορεία εξέλιξε
διαφορετικές μουσικές φόρμες και ύφος. Στο μεσοδιάστημα, το 2011, συμμετείχα
στους knifedge- heavy
metal
band και τώρα συνεχίζω παράλληλα με την δουλειά μου, να γράφω και να ηχογραφώ
κομμάτια.
12. Ένα οποιοδήποτε σχόλιο.
Κώστα, θέλω να σε ευχαριστήσω για την ανάδειξη της προσπάθειας
που είχαμε κάνει τότε, και που μας έκανες να θυμηθούμε όσα ξεχάσαμε αλλά και όλα
αυτά που θυμηθήκαμε να ξεχάσουμε.
"Για Κανέναν" Ρέζους Αρνητικό
Κασέτα "Με Ψυχή...Σαν Το Γκρίζο Της Καρδιάς Σας"
Ηχογραφήθηκε...πού αλλού; Στο "Mask Island Studio" του Γιώργου Κυπριωτέλη, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις συντριπτικά περισσότερες στουντιακές ηχογραφήσεις στην Πρέβεζα εδώ και περίπου δύο δεκαετίες!
Πραγματικά ένα ιστορικό συγκρότημα της ανεξάρτητης ροκ σκηνής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά σπουδαίο!
Διαγραφή